søndag 28. desember 2014

Jula 2014

Første jula i nytt hus!


Årets forberedelser har gått på skinner. Og kanskje ikke så rart ettersom jeg og Olava har vært mye hjemme på dagtid. Jeg har dermed fått bedre tid, og har kunne pusle litt for hver dag. Noe som har vært veldig behagelig for engangs skyld. Av bakst har vi disket opp med pepperkaker, krumkaker, lussekatter og karameller. NAM NAM, 

SNØ SNØ SNØ- ikke måte på hvor mye det skulle komme dette året. Begynte å lave ned uka før jul. Stor kontrast fra hva vi hadde i fjor på samme tid. Noe som har gitt oss SKIKKELIG julestemning. 

På selve JULAFTEN åpnet vi gaver fra familien min på morningen sammen med Olava- papir var tydelig artigere enn gavene. hehehe ( Regner med litt mer engasjement kommende år).
Senere på dagen var jeg i Klæbu kirke på fanmiliegudstjenesten, før vi reiste til byen for å feire sammen med svigerfamilien (alt i alt 13 personer). Det ble som vanlig servert ribbe m. tilbehør. og bordet ble som alltid pent pyntet av min kjære svigermor og svigerinne.


Årets julepynting i hjemmet

Juletreet består hovedsaklig av sølv og glasspynt



































I vinduet har jeg en del stjerner. og en adventsstake. I kjøkkenvinduet henger to lyskranser.























Levende lys og tulipaner er en selvfølge å pynte med:D






















Julemorgen hjemme

Gaveåpning på morningen. Stor stas for a mor og far ettesom det er jentas første jul. Og Olava var med å pakke opp gavene hun hadde fått fra familien min i Hamar. Hun fikk blant annet bøker, rosa huske og klær. Dog var hun mest interessert i gavebånd og papir:D
























Julekvelden








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar