tirsdag 29. oktober 2013

Planlegging av bad på lavbudsjett

Bad på lavbudsjett


Det blir nok ikke drømmebadet våren 2014. Men i håpet om et bedre bad har jeg satt i gang med planlegging med en løsning som kommer til å bli både pen og rimelig. Vi trenger sårt å få oppgradert badet snart men vil ikke at dette skal koste skjorta. Er ikke interessert i å ta opp lån for å gjøre dette kommende år.

Vi må nok beholde de gamle våtromsplatene. Tanken er å legge baderomsplater utenpå med hvite flismønster 20*30. Eks fra alloc hvit snø som er rimelig for 249 per kvm.



Videre har vi tenkt å legge rimelig gulvflis selv. Har sett litt på ulike typer, og har mest lyst på mørke fliser i enten grå eller svart. Jeg har sett litt på norfloor og megaflis hvor de har ulike typer 20*20 199-399 eller 30*60 til opptil 499.
Her er noen av de jeg fant på nettet:

















Videre har jeg sett etter ulike typer dusjkabinet i h.hjørne. Nå har vi firkantet men lurer på om vi kan ha buet i stedet. usikker på om det er plass til det men.

90*90

80*80

70*90























































Til skap- har jeg sett for en kombinert løsning med skap, vask og benkeplate for å få mer plass. usikker på vi skal kjøpe ren baderomsinnredning. Blir vel til at vi ser på ikea sine kjøkkenskap også slik at vi kan sette sammen det etter våres behov. Over blir det enten glassspeil eller overskap i glass.

Nytt toalett- på gulvet. slik at vi kan flytte den vi har i dag opp i 2 etg.

Nytt listverk ved dør og tak.

Blir maling av taket- hvitt!

Ellers har jeg en del tanker rundt innredning/tilbehør- som belysning med flere spotter. Pågrunn av at badet ikke er direkte stort ønsker jeg å få vegghengt mest mulig for å gjøre det enklere å rengjøre. Så er derfor på jakt etter rimelige vegghengte skittetøyskurver i svart/krom, samt vegghengt dobørste o.l. Digger vipp sin serie men denne er litt dyr for øyeblikket:P




1 kommentar:

  1. Mange gode løsninger her! Og bad trenger ikke bli så dyrt om man bare planlegger litt, og finner gode løsninger. Selv skal vi velge hvite glatte plater med grått gulvbelegg (forhåpentligvis). Dette vil bli rimelige løsninger. Når vi begynner å snakke om selve interiøret på badet derimot...urk...Her kommer det nok til å bli noen månedslønner som går med...Men jeg trøster meg med at det vil vare leeenge :)

    Øsnker deg en fin uke videre :)

    SvarSlett